Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook grijpt terug op briefkaart als controlemiddel

Facebook gaat briefkaarten versturen naar adverteerders waarin een referentie staat naar verkiezingen. De briefkaarten worden alleen gestuurd naar adressen in Amerika en bevatten een verificatiecode.
Brievenbus
© (CC BY-SA 2.0
(CC BY-SA 2.0

Die code moeten de adverteerders online doorgeven, voordat hun uiting wordt geplaatst. Daarmee kan worden vastgesteld dat de adverteerders in de Verenigde Staten aanwezig zijn.

De methode wordt voor het eerst toegepast rond de mid-term verkiezingen voor het Congress die in november plaatsvinden, vertelde Katie Harbath, global director beleidsprogramma's aan Reuters. Harbath voegt er gelijk bij dat de postkaartenactie eigenlijk niet veel oplost, maar het de beste actie was die het bedrijf kon verzinnen om het plaatsen van advertenties met misleidende bedoelingen te weren.

Met de briefkaart komt Facebook Senaat tegemoet

De 'oplossing' is een invulling van de belofte die Facebook deed na de beschuldiging van de Amerikaanse senaat dat bedrijven als Facebook, Twitter en Google te weinig doen om politieke beïnvloeding door buitenlandse mogendheden te bestrijden. Google gebruikt een vergelijkbare methode voor MyBusiness om een check uit te voeren of de contactpersoon wel eigenaar is van het bedrijf dat zich wil aanmelden.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in